מעבר להרים ולמדבר אומרות האגדות ישנו מקום…

17-19.8

דרך מאובקת, פונדק דרכים מהוהה ובדלפק גבר מבוגר נותן לנו את צרור המפתחות. בחוץ עץ רחב ידיים עליו תלויים מאות עטלפים, ממתינים לשקיעה עת יפרסו כנפיים ויכסו את השמיים במרבד שחור כחול מאופק לאופק. בטלוויזיה star trek ומגייוור. יוצאים לרחוב הראשי. רחוב שלקוח מ״הטוב הרע והמכוער״ ורק חסרים שיחים יבשים ועגולים שיחלפו עם הרוח. רכב פורד מודל T חונה וממתין לנסיעה למכרה הזהב הסמוך. להשלמת האווירה יוצאים בערב לסרט בדרייב אין הקרוב וצופים ב״נסיכה הקסומה״ וברצף ב״ריקוד מושחת״.

בקיצור הגענו ל-charter towers. נסיעה של שעה וחצי מ-Townsville מערבה אל תוך האאוטבק של אוסטרליה וחוזרים בזמן בין 30 ל-100 שנים אחורה. העיר נוסדה באזור שנת 1872 כאשר נמצא זהב באזור על ידי מחפשים אוסטרלים. למעשה העיר החלה כמחנה פועלים במפעלי כריית וניפוי הזהב. היום בשנת 2017 הרחוב הראשי עדיין נראה בדיוק כמו המערב הפרוע. חנויות קטנות, שלטים כמו barber shop ועוד כתובים ביד ותלויים מהתקרה המקרה את המדרכה. מבני ציבור גדולים עם צריח שעון ומסעדות שנראות כמו מסבאות מאותו מערב פרוע. סיירנו קצת בעיר והלכנו לנוח במלון לקראת הקרנת סרט בדרייב אין. כשיצאנו לסרט כל השמיים היו מכוסים בעטלפים על רקע האור הדואך של שמי הערב. תמונה כמו מתוך סרט אימה. התמקמנו כמו פעם בעמדה לרכב עם רמקול על עמוד. קנינו נקניקיה ופופקורן וצפינו כולנו בנסיכה הקסומה. אירוע סוריאליסטי. הילדים נהנו מאוד גם מהסרט אבל בעיקר מהאירוע של סרט באוטו ו כסאות מתקפלים ששמנו לפניו תחת שביל החלב שהופיע במלוא הדרו מעלינו (בכל זאת מדבר ואין אורות מפריעים של עיר סואנת). בבוקר סיירנו במפעל של ניפוי זהב אשר נשתמר מאז 1872 ואשר פעל עד לפני 30 שנה. עידו היה היחיד מהילדים שהבין את ההסברים ולכן נהנה מהסיור. השאר בעיקר רצו לדעת אם נקבל בסוף זהב. (יעל לעומת זאת רצתה לשאול את המדריך בסוף אם הוא יודע אם יש Kmart באיזור😱). (יותם)

2 תגובות בנושא “מעבר להרים ולמדבר אומרות האגדות ישנו מקום…

  1. יותמי היכנסת אותי לאווירת המערב הפרוע נהנתי מאוד מהכתיבה והתאורים בכלל תענוג לקרוא את מה שאתם משתפים אותנו כף גדול להיות שותפים להכל. נשיקות אוהבת אמא.

    Liked by 1 person

כתיבת תגובה