הזמן עושה את שלו

6-9.10

יצאנו מסידני שבעים ומרוצים והמשכנו בדרכנו דרומה. פה הזמן לומר שעוד ביומיים האחרונים אצל תום אורי חטף דלקת גרון. איך אנחנו יודעים? על ידי ערכת אבחון חד פעמית שעידית האלופה הביאה מהארץ בתיק העזרה הראשונה שלה יחד עם אנטיביוטיקה ועוד דברים טובים. בקיצור עשינו לאורי משטח גרון בבית, יצאו שני פסים (כלומר הילד עם דלקת), חישבנו cc ומיליגרמים, ערבבנו אבקת אנטיביוטיקה ונתנו לאורי. למרות כל זאת ולמרות שאורי בקושי הלך החלטנו לעצור בדרך בעיירה kiama ,שם ליד המגדלור נמצאת תופעת טבע שנקראת blow-hole. הים חפר בסלע ונוצר מצב שבו יש גלים שנכנסים מתחת לסלעים ופורצים למעלה דרך חור בסלע כמו גייזר של מים מלוחים עד לגובה של 60 מטרים. המחזה יפה מאוד ומעורר תשואות של הקהל הצופה בתופעה. נשארנו לפיקניק צהריים בעיירה והמשכו הלאה ל jarvis bay. זהו מפרץ גדול ומסביבו מספר עיירות וחופים. הגענו בערב לביקתה שלנו. הילדים היו עייפים גם מהנסיעה וגם מהחיידקים והחליטו להשאר בבית בעוד אני ועידית יצאנו לחקור את החוף. מהבית הליכה קצרה של 100 מטרים הובילה אותנו אל חוף נעים ורגוע שנחל קטן זורם אליו. אספנו כמה קונחיות גדולות , צפינו בשקיעה וחזרנו הביתה. למחרת החלטנו לצאת לסיבוב חופים קצר. בתחילה הקפנו את כל המפרץ והגענו אל ״החוף של חיים״ (hymes beach). פה לפי גינס יש את החול הלבן ביותר בעולם. לבן לבן, אבל התרשמנו שבאגם מקנזי בפרייזר איילנד יש חול לא פחות לבן ואולי אף יותר. בכל מקרה ראינו דולפינים שוחים 20 מטרים מאיתנו אז היה שווה את הביקור. אחר כך המשכנו למגדלור במסגרת ה״פטיש״ החדש שפיתחתי. ולסיום נסענו למפרצון בשם ״מפרץ ירח הדבש״   במפה המפרץ נראה מדליק אבל בפועל הוא לא יותר מאשר נחמד. המגדלור והמפרץ נמצאים בתוך בסיס של חיל הים האוסטרלי והכניסה מתאפשרת בסופי שבוע כשהמטווח אינו פעיל. את שאר היום בילינו בבית ובערב יצאנו אני והילדים לסיור בחוף אותו חקרנו אתמול. במקרה זה עידית לא הצטרפה כי התחילה להרגיש לא טוב (גם הילדים לא בקו הבריאות אבל רצו צדפים וכונכיות). עוד יום עבר ובבוקר אורזים ויוצאים שוב לדרך. הפעם עידית, אורי, גליה, יעל ועידו משתעלים וכל אחד עם הסיבולת שלו מתלוננים על גרון, כאב ראש, צינון, שיעול והשמחה גדולה. לאור החגיגה נוסעים קו ישר שלוש וחצי שעות ומגיעים ל merimbula holiday caravan park. פארק קרוואנים בקצה עיירה נחמדה אותה לא יצא לנו לראות כמעט. את שני הלילות שבילינו בעיירה זו ניתן לסכם בשיעולים וצינונים של כולם חוץ ממני ומשירה. לאור זאת, ארוחת ערב כללה מרק עוף (תפל כי לא היה אבקת מרק ו/או תבלינים), ארוחת צהריים כללה מק-דונלדס וזהו בערך. לא טיולים ולא נעליים, כולם נחים ומנסים להתחזק. בבוקר האחרון קמנו במצב קצת יותר טוב ויצאנו לתחנה האחרונה לפני מלבורן, lake entrance.